ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

میزان مراجعه کودکان به بخش اورژانس بیمارستان اکبر افزایش یافت

  • کد خبر: ۲۰۳۸۲۷
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
میزان مراجعه کودکان به بخش اورژانس بیمارستان اکبر افزایش یافت
مدیر بیمارستان تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش ۲۵ درصدی میزان مراجعه بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی و ویروسی به اورژانس این مرکز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد رضا کشت مندی با بیان اینکه همه ساله با تغییر فصل و سردشدن هوا شاهد افزایش میزان مراجعه بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی، ویروسی و گوارشی به اورژانس مراکز درمانی هستیم اظهار کرد: بخش اورژانس این مرکز با ۱۷ تخت بستری و ۱۵ تخت اکسترا در حال خدمت رسانی به کودکان مراجعه کننده به این مرکز درمانی است.

رئیس کلینیک ویژه بیمارستان کودکان اکبر خاطر نشان کرد: بیماران با علائم ابتلا به بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی، تب، سرفه، اسهال و استفراغ‌های ویروسی به این مرکز مراجعه می‌کنند، اما از آنجایی که این بیماری‌ها با درمان‌های حمایتی رایج بهبود می‌یابند، الزاما نیازی به آزمایش‌های ویروس شناسی ندارند که بگوییم دقیقا با کدام ویروس به بیماری مبتلا شده‌اند.

دکتر کشت مندی در خصوص آمار مراجعه کودکان به این مرکز، تصریح کرد: میانگین مراجعات اورژانس این مرکز ماهانه حدودا ٢٩۰۰ نفر و مراجعه به درمانگاه حدودا ماهانه ١۰ هزار نفر است که در مقایسه با سال گذشته در فصل پاییز در مجموع افزایش بیش از ٢۵ درصدی داشته است.

وی افزود: کودکانی که با علائم بیماری‌های ویروسی گوارشی به این مرکز مراجعه می‌کنند هم تظاهرات بالینی دستگاه گوارش فوقانی مانند تهوع و استفراغ و هم تظاهرات بالینی دستگاه گوارش تحتانی شامل اسهال و بیرون‌روی دارند که تعداد کمی از آن‌ها نیاز به مایع‌درمانی وریدی پیدا می‌کنند؛ ولی مابقی با درمان روتین، مایع‌درمانی خوراکی، دریافت پودر ORS و ... بهود می‌یابند. درصد کمی از مراجعات هم درگیری با باکتری شیگلا است که البته شیوع بالایی ندارد.

دکتر کشت مندی به خانواده‌ها توصیه کرد: مهم‌ترین مسئله، آموزش در خانواده است؛ چون با ابتلای یک عضو، بقیه هم در خطر قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین موارد بحث شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون است. از طرفی اگر متوجه می‌شوند فرزندشان علائم بیماری‌های تنفسی فصلی دارد با نظر پزشک سعی کنند در خانه از او مراقبت کنند تا در مهدکودک و مدرسه بیماری به سایرین منتقل نشود.

وی عدم مصرف دخانیات در کنار کودکان، رعایت بهداشت فردی خارج از منزل و رعایت فاصله فیزیکی با فرد بیمار در منزل را از نکات مهم برای پیشگیری از بروز بیماری دانست و گفت: با رعایت همین نکات ساده می‌توان تا ۸۰ درصد از بروز اینگونه بیماری‌ها جلوگیری کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->